VSO Opmaat

De VSO Opmaat is er voor leerlingen die, om welke reden ook, niet meer naar school gaan of die thuiszitter dreigen te worden. In kleine groepen van ongeveer acht leerlingen vergroten ze bij ons hun schoolse vaardigheden.

In de VSO Opmaat krijgen leerlingen les en van een docent en begeleiding van een pedagogisch medewerker. De leerlingen krijgen het onderwijsaanbod op eigen niveau zodat ze kunnen doorstromen naar een andere onderwijsplek. Binnen de VSO Opmaat bereiden wij de leerlingen hierop voor. Gemiddeld hebben de leerlingen ongeveer een jaar nodig voor deze overstap.

De VSO Opmaat voorziening is op locatie Driehuis en Schagen aanwezig:

In Driehuis werken wij samen met onze hulpverleningspartner Levvel.

In Schagen werken wij samen met onze hulpverleningspartner Parlan.

Aanmelding

Voor aanmelding bij de VSO Opmaat is een toelaatbaarheidsverklaring nodig van het samenwerkingsverband. Daarnaast is voor de hulpverleningspartner een beschikking vanuit de jeugdhulp noodzakelijk.